Икономика

Бизнес маркетинг и реклама

 Форма на обучение / Информационен пакет

редовно/задочно, за студенти завършили ОКС „Бакалавър“/„Магистър“ в професионални направления 3.7. Администрация и управление, 3.8. Икономика и 3.9. Туризъм – 2 семестъра – Информационен пакет

редовно/задочно, за студенти завършили ОКС „Бакалавър“ или „Магистър“ в професионални направления различни от 3.7. Администрация и управление, 3.8. Икономика и 3.9. Туризъм – 4 семестъра - Информационен пакет

редовно/задочно, за студенти завършили ОКС „Професионален бакалавър по ....“ в професионално направление 3.8. Икономика – 4 семестъра – Информационен пакет

 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2025 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Стопански факултет.

 Анотация

Магистрите, завършили специалност „Бизнес маркетинг и реклама“ придобиват задълбочени теоретични знания и практически умения свързани с пазарната стратегия, рекламната стратегия и маркетинговите проучвания; с новите методи и техники за вземане на иновативни решения за разработването на атрактивни продукти, които да достигнат до целева аудитория; с прилагането на новите технологии и инструменти за създаване на конкурентни продукти и иновативни марки в дигиталната ера. Комбинираната магистърска програма дава възможност на студентите да развият своите професионални умения и способности по отношение на брандирането в съвременната конкурентна глобална среда, където организациите продължават да се конкурират на пренаситените пазари.  Ключът към успешното развитие на марката е разбирането на нейната синергична връзка с иновациите. Тъй като изискванията на потребителите стават все по-големи и изобилието от продукти все по-сходни, необходимостта от диференциация чрез емоционална привързаност става все по-важна. В тази връзка настоящата магистърска програма “Бизнес маркетинг и реклама” е в помощ на бъдещите лидери да разработят иновационни продукти и атрактивни маркетингови стратегии на кампанията.

Завършилите магистърската програма „Бизнес маркетинг и реклама“ получават специализирана подготовка, позволяваща им да работят съгласно Списъка на длъжностите в Националната класификация на професиите и длъжностите (2011 г.) като:

122 Ръководители по продажби, маркетинг и развойна дейност; 1221 Ръководители по продажби и маркетинг; 12216002 Управител, продажби и маркетинг; 12216003 Мениджър покупки/продажби; 12216004     Маркетинг мениджър/Директор маркетинг; 12216005 Мениджър проучване на пазари; 12216006 Ръководител, външнотърговска кантора; 12216007 Ръководител, отдел по маркетинг; 12216008 Ръководител, отдел по продажбите; 12216009 Мениджър на търговската марка/Бранд мениджър; 12217001      Търговски директор; 1222 Ръководители реклама и връзки с обществеността; 12226002 Ръководител звено, реклама; 12226004 Мениджър, реклама; 12226005 Управител, реклама и връзки с обществеността; 1223 Ръководители на научноизследователска и развойна дейност; 12237006 Ръководител звено, изследване и развитие; 2431 Специалисти по реклама и маркетинг; 24316001 Анализатор, проучване на пазари; 24316002 Експерт, маркетинг; 24316003 Експерт, реклама.

Одит

 Форма на обучение / Информационен пакет

Обучението е предназначено за завършили ОКС "бакалавър" / "магистър" в професионални направления 3.8. Икономика и 3.7 Администрация и управление. - 2 семестъра - Информационен пакет

Обучението е предназначено за завършили ОКС "бакалавър" / "магистър" в професионални направления различни от 3.7. Администрация и управление и 3.8. Икономика. - 4 семестъра - Информационен пакет

 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 1 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Стопански факултет.

 Анотация

ОБЩО ПРЕДСТАВЯНЕ НА  ПРОГРАМАТА

Квалификационната характеристика е основен документ при планиране, организиране и управление на учебния процес. Тя определя професионалното предназначение на завършващите висше образование с образователно-квалификационна степен "Магистър" и професионална квалификация "Магистър по Одит", както и възможностите им за реализация.

ЦЕЛ НА ПОДГОТОВКАТА:

Магистърската програма по "Одит" цели да подготви квалифицирани специалисти с възможности да издигнат на качествено ново ниво дейността на контролните органи и надзорни институции в публични и реалния сектор на икономиката. Обучението е съобразено с условията на контролна и надзорна конвергенция - сливане и взаимодействие на всички форми на надзор и регулиране в единна икономическа среда. Обект на специално преподавателско внимание са тенденциите за въвеждане на надзорни иновации в обединеното европейско икономическо пространство, както и промените, настъпили в ролята на надзора през последните години.

Маркетинг, иновации и брандинг

 Форма на обучение / Информационен пакет

за студенти завършили ОКС "бакалавър" / "магистър" в професионални направления 3.7. Администрация и управление, 3.8. Икономика и 3.9. Туризъм. - 2 семестъра - Информационен пакет

за студенти завършили ОКС "бакалавър" или "магистър" в професионални направления различни от 3.7. Администрация и управление, 3.8. Икономика и 3.9. Туризъм. - 4 семестъра - Информационен пакет

за студенти завършили ОКС "професионален бакалавър по ...." в професионално направление 3.8. Икономика. - 4 семестъра - Информационен пакет

 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2024 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Стопански факултет.

 Анотация

Дигитален маркетинг

 Форма на обучение / Информационен пакет

редовно/задочно, за притежаващи ОКС „бакалавър“/”магистър” по специалности от професионални направления 3.8. Икономика, 3.7. Администрация и управление и 3.9. Туризъм - 2 семестъра  - 2 семестъра - Информационен пакет

редовно/задочно, за притежаващи ОКС „бакалавър“/”магистър” по специалности от професионални направления различни от професионални направления 3.8. Икономика, 3.7. Администрация и управление и 3.9. Туризъм - 4 семестъра - 4 семестъра - Информационен пакет

 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2024 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Стопански факултет.

 Анотация

Магистърската програма по специалност "Дигитален маркетинг" има за задача да подготви висококвалифицирани, иновативномислещи и конкурентоспособни специалисти в областта на дигиталния маркетинг, които да отговарят на технологичните промени и изисквания на бизнеса.  За целите на обучението са привлечени и специалисти от практиката, които ще предадат своя опит, умения и знания в подготовката на магистрите по дигитален маркетинг. Акцентът в програмата е поставен върху използването на онлайн средата като важен канал, осигуряващ интерактивност и персонализация в комуникацията с аудиторията. Включените учебни дисциплини в курса на обучение обхващат ключови знания в обсега на дигиталния маркетинг, като фокусът е насочен към маркетинг на съдържанието, имейл маркетинга, маркетинг в социалните мрежи, маркетинг чрез търсещите машини, потребителското преживяване и дигиталния мърчандайзинг, разработване на старт-ъп проекти в дигиталния маркетинг, изграждане на стратегии за дигитални кампании и др. В хода на обучението ще бъдат възлагани проекти, които ще допринесат за прилагане на придобитите знания и умения в онлайн средата.

Завършилите магистърска програма по "Дигитален маркетинг" са подготвени да се изправят пред предизвикателствата на новата технологична среда. Получените знания от магистърската програма ще могат да се прилагат ефективно за изграждане на цялостна маркетингова стратегия, прилагайки интегриран маркетингов подход, включващ и възможностите, които предоставя онлайн средата.

Магистърът със специализация в областта на дигиталния маркетинг, прилага интегрирано получените общотеоретични и специализирани икономически познания в областта на:

- дигиталните маркетингови канали - онлайн реклама: дисплейна реклама, видeо реклама, мобилна реклама; маркетинг в търсачките и социалните мрежи;

- разработване на маркетингови решения за онлайн представяне: разработване на цялостна дигитална маркетингова стратегия, планиране и осъществяване на рекламни онлайн кампании;

- измерване на маркетинговите усилия чрез използване на уеб метриките и изчисляване на възвращаемостта на инвестициите;

- системите за управление на взаимоотношенията с клиентите;

- проекти за стартиращ бизнес в дигиталния маркетинг и др.

Магистърът със специализация в областта на дигиталния маркетинг придобива следните умения:

- да владее богат набор от практически и познавателни умения и подходи, необходими за разбирането на абстрактни проблеми и разработване на творчески решения в областта на дигиталния маркетинг;

- да прави диагностика на проблемите и ги решава като се основава на съвременни изследвания чрез интегриране на знания от нови или интердисциплинарни области, като проявява способност за генериране на нови знания и процедури, свързани с провеждането на научни изследвания и въвеждане на иновации;

- да формулира адекватна преценка в ситуации, характеризиращи се с непълна или ограничена информация и непредсказуемост;

- да развива нови и разнообразни умения в отговор на новопоявяващи се знания и практики;

- да демонстрира свободно прилагане на иновативни методи и инструменти, отличаващи се с иновативност при решаването на сложни задачи и непредвидими проблеми в дигиталния маркетинг;

- да намира и поддържа аргументи при решаване на проблеми с интердисциплинарен характер;

- да проявява инициативност в работата и ученето в сложна и непредвидима среда, изискващи решаване на проблеми с множество взаимодействащи си фактори.

КОМПЕТЕНЦИИ, КОИТО ПРИДОБИВАТ СТУДЕНТИТЕ:

Магистърът със специализация в областта на дигиталния маркетинг притежава следните компетентности:

- проявява творчество и новаторство при разработването на проекти в дигиталния маркетинг;

- инициира процеси и организира дейности, изискващи висока степен на съгласуваност, формулира политики и демонстрира лидерски качества за реализацията им;

- демонстрира висока степен на самостоятелност и лесно се ориентира в сложно учебно съдържание, прилагайки собствени подходи и методи към овладяването му;

- използва разнообразни методи и техники за усвояването на комплексно учебно съдържание, владее богат понятиен апарат и проявява способности за концептуално и абстрактно мислене;

- способен е да решава проблеми чрез интегриране на комплексни източници на знание, в условията на недостатъчна налична информация, в нова непозната среда;

- демонстрира способности за адекватно поведение и взаимодействие в професионална и/или специализирана среда.

Дигитални финанси /FINTECH/

 Форма на обучение / Информационен пакет

редовно/задочно, за притежаващи ОКС „бакалавър“/”магистър” по специалности от професионално направление 3.8. Икономика, 3.7. Администрация и управление и 3.9. Туризъм - 2 семестъра - Информационен пакет

редовно/задочно, за притежаващи ОКС „бакалавър“/”магистър” по специалности от друго професионално направление - 4 семестъра - Информационен пакет

 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2024 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Стопански факултет.

 Анотация

Магистърската програма по специалност "Дигитални финанси (FINTECH)" има за задача да подготви кадри за изпълняване на ръководни функции в сферата на публичните и корпоративни финанси, за различните равнища на бюджетната и финансова система на Република България, за звената на банковата система и небанковите финансови институции и финтех компаниите в частност, централната банка и финансовите структури на Европейския съюз, държавните институции, отговорни за процесите по акумулиране, управление и разходване на публични средства.

Завършилите тази специалност "Дигитални финанси (FINTECH)" могат да заемат следните длъжности:

- финансов мениджър с допълнителна специална компетентност в областта на дигиталните финансови технологии; специалист по финансови операции с криптовалути и блокчейн технологии, пиър-то-пиър кредитиране, старт-ъп финансиране, дигитално застраховане и др.; специалист по финанси в бюджетните организации в дигитален контекст; кредитен инспектор, използващ дигитални технологии; брокер или дилър, работещ чрез дигитални платформи; данъчен инспектор, запознат с използването на блок чейн технологиите в областта на данъчното облагане; специалист по застраховане в дигитална среда; специалист по социално осигуряване с използване на блок чейн технологии; митнически инспектор, използващ дигитални технологии и др.

КОМПЕТЕНЦИИ, КОИТО ПРИДОБИВАТ СТУДЕНТИТЕ:

Бъдещите магистри по специалност "Дигитални финанси (FINTECH)" са подготвени за вземане на управленски решения в бързо изменяща се динамична икономическа среда, формулират концепции и стратегии за развитието на финансовия сектор в условията, когато дигитализацията на финансовите услуги са превръща в решаващ фактор за ефективността и конкурентоспособността на финансовите институции.

Магистърът по финанси, със специализация в областта на дигиталните финанси,  прилага интегрирано получените общотеоретични и специализирани икономически познания в областта на:

  • банковия мениджмънт и маркетинг, управлението на риска с акцент върху използването на блокчейн технологиите и криптовалутите;
  • финансовата иконометрия и финансирането на предприемаческата дейност в дигитална среда;
  • политиката и функциите на централната банка в условията на преминаване към масово използване на електронни пари и крипто валути както от финансовите институции, така и от търговските и централните банки,
  • икономиката на публичния сектор и спецификата на общинските финанси в контекста на прилагането на блокчейн технологиите и смарт договорите за по-ефективно и бързо събиране на публичните приходи и по-висока прозрачност на разходите;
  • международните публични финанси, действащите програми и политики в рамките на формиращото се обединеното европейско дигитално финансово пространство.

Логистика

 Форма на обучение / Информационен пакет

редовно/задочно, за притежаващи ОКС „Бакалавър“/ „Магистър” по професионални направления 3.7. Администрация и управление, 3.8. Икономика и 3.9. Туризъм - 2 семестъра - Информационен пакет

редовно/задочно, за притежаващи ОКС „Бакалавър“/ „Магистър” в други направления - 4 семестъра - Информационен пакет

 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2024 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Стопански факултет.

 Анотация

Обучението по специалност "Логистика" в образователно-квалификационна степен "Магистър" има за цел да подготви специалисти за професионална изява като ръководители, експерти, консултанти във всички звена на стопанската и нестопанската сфера, както и научни работници и специалисти по мениджмънт във висшите училища, в научноизследователски институти, развойни звена и други.

Завършилите тази специалност могат да работят като:

- ръководител /мениджър/ логистика;

- управител и/или ръководител отдел складово стопанство;

- ръководител отдел, ръководител група и други ръководители в транспорта;

- ръководител отдели: доставки, дистрибуция и складиране;

- мениджър инфраструктура и логистика в предприятие;

- управител търговия на едро и дребно;

- агент по спедиция;

- митнически брокер;

- експерт пласмент и логистика на всяко ниво.

КОМПЕТЕНЦИИ, КОИТО ПРИДОБИВАТ СТУДЕНТИТЕ:

1. Знания и умения в широк икономически, социален и управленски аспект, които обогатяват, профилират и доразвиват получената основа в това направление от завършената образователно-квалификационна степен "Бакалавър";

2. Задълбочено се запознават и овладяват фундамента в областта на логистиката и неговите специфични приложения. Задължителната подготовка дава на студентите знания и умения в следните насоки:

- Теоретични познания относно логистиката;

- Познания и умения относно управлението на веригата на снабдяване;

- Познания относно митнически и гранични норми и практики, както и данъчното третиране на вносно - износно - транзитни операции