Форма на обучение / Информационен пакет
редовно/задочно/дистанционно (присъственият период за дистанционна форма на обучение е до 15% от учебните занятия на основание чл. 10 от Наредбата за държавните изисквания за организиране на дистанционна форма на обучение във висшите училища) за притежаващи ОКС “бакалавър” или ОКС “магистър” по специалности от професионални направления 1.2. Педагогика и 1.3.Педагогика на обучението по ..... и от други професионални направления с придобита квалификация “учител”- 2 семестъра - Информационен пакет

full-time/part-time/distance learning, for those holding a Bachelor's or Master's degree in specialties from professional fields 1.2. Pedagogy and 1.3. Pedagogy of Education in ..... and from other professional fields with an acquired "teacher" qualification - 2 semesters - Information package
 
 Акредитация

 Програмата е акредитирана до следваща акредитация, съгласно чл. 81, ал. 2 от ЗВО 2022 година.

 Обучение

 Обучението се извършва от Факултет по педагогика.

 Анотация
Студентът „Магистър по управление на образованието“ се подготвя за потенциален мениджър в областта на образованието, който може да осъществява организационна и управленска дейност в сферата на образованието, да изпълнява задачи за ефективно управление на различни видове образователни организации, общински, държавни и частни образователни институции (училища, образователни центрове, школи, клубове, професионално-квалификационни центрове, организационни структури за непрекъснато образование, екипи по проекти и др.). Той се подготвя за ръководител, който може да създава организация за извършване на образователни услуги съобразно специалността му като бакалавър и да ги усъвършенства и развива в съответствие със съвременните тенденции в развитието на теорията и практиката по управление на образованието и променящата се социална среда.

Студентите получават задълбочена научно-теоретична и специализирана подготовка с интердисциплинарен характер, съчетаваща знания и умения от областта на науките за образованието, теорията на мениджмънта и законодателните основи на образованието. Усвояват основите на научноизследователската и научно-приложната дейност, включващо умения за проучване и анализ на източници на информация и самостоятелно ориентиране във възможните и полезни приложения на теорията и практиката на съвременния мениджмънт. Развиват способности за адаптация в условията на социални, икономически и технологични промени.

Учебния план и учебните програми са построени така, че студентите да придобияа професионални компетентности за: оперативно ръководство, организационно развитие и организационни изменения; контрол, анализ и диагностика на образователни и управленски системи; оперативно и стратегическо планиране и управление на развитието на организациите; междуличностно общуване, стимулиране, мотивиране, подкрепа, консултиране и обучение на персонала; комуникация и работа с документи; водене на преговори, създаване на имидж и представяне пред обществеността.